Tirsdag 13..02.2007

Da har vi begynt å kjøre tilbake, sakte men sikkert...hjemover. Natt til i går overnattet vi på en campingplass like ved Venezia flyplass.

Grøss og gru det var mye bråk. Men i går natt da vi la oss, ante vi fred og ingen fare, og det var musestille rundt oss...

Men så VÅKNET vi til en revelje klokken 7 i morrest, siden vi tross alt stod parkert på en amerikansk flybase.

(For dere som ikke vet hva en revelje er, så er det en trompetfanfare som spilles gjentatte ganger for å vekke soldatene om morgenen!).

Når den var over, spilte de en time sammenhengende marsjer. JIPPI!!! Greit nok da... og ungene sov faktisk ennå!

Men så slo klokken åtte, og jagerfly lettet like ved siden av oss, da vi stod parkert ca.200 meter fra enden på rullebanen.

Og på toppen av det hele, så hadde vi sånn flaks at vinden liksom blåste mot oss.

Dermed lettet jagerflyene ved vår ende av flyplassen, og vi fikk med oss denne grusomme "afterburneren"

(stikkflammen som kommer ut fra motorene til jagerflyene). Dermed fikk vi med oss litt EKSTRA bråk!

Min mann og jeg, som til da hadde prøvd å sove videre siden klokken 7, slo øynene opp, så på hverandre og LOOOOO!

Vi som trodde at det umulig kunne bli mere bråk enn det det var forrige natt. Men så feil vi tok! Vi klarte å komme midt oppi en øvelse.

Og våknet alle ungene på samme tid, og det ble liv i campingbilen. Hvert kvarter fra klokken 8, kom flyene flyvende over oss,

og det var omtent umulig å snakke sammen. Men hva annet kunne vi gjøre, enn å se humorisisk på det hele!

Her er bilder av frokosten med jentene!( I alt bråket!)

Her spiser de store                                Utsikten ved frokostbordet.                 Og Lotte ligger å                  Kjøpte forresten denne lille

jentene frokost.                               Fikk t.o.m. bilde av en jetjager             ser på søstrene sine.                "pølsen" på på basen i går.

Klarer dere å se prikken?                                                           Lotte stortrives med å ligge på den!

Etter frokosten var fortært, måtte vi jo shoppe litt til før vi kjørte videre. Fikk brukt litt penger nå også! O

gså bar det av gårde igjen. Var en liten tur inne i sentrum av Aviano å rotet, før vi hadde sett nok og satte snuten hjemover.

Også fikk Gry dirigere igjen. Men Roger ble litt irritert, og valgte å kjøre en annen rute enn det Gry ville. Han kjørte etter skiltingen til Venezia.

Det skulle han IKKE ha gjort. For etter at vi hadde kjørt i ca. 20 minutter, så var det helt stopp på veien. Det var ikke mer vei.

Denne tydeligvis nye motorveien var ikke helt ferdig, men skiltingen hadde de klart å gjøre ferdig, så langt veien rakk.

Dermed fikk vi oss en liten omvei på litt over en halv time. Ja..ja.... vi fikk da sett litt mer vinranker, trær og annet spennende.

Men DENNE gangen burde vi hørt på GRY!!!

Vinranker på vinranker           Trææær på rad og rekke!

Kjørte nesten to timer i dag, og tok oss en matpause etter en god times kjøring. Også ble det tid til litt underholding også.

Før vi kjørte inn til byen Mestre, hvor jeg hadde tenkt å shoppe på H&M...men vi måtte bare gi opp,

da vi ikke fant parkeringsplass til bil-monstret vårt.

Skal istedefor finne et annet sted med H&M lettere tilgjengelig i morgen!

Ja så da sitter vi her da like ved Venezia. Orker ikke dra inn til byen, for det er så mye styr.

Må da parkere bilen laaangt unna, å ta buss inn til selve byen (eller rettere sagt, de mange øyene Venezia består av).

Og det orker vi ikke. Har vært to ganger før i Venezia, så vi bestemte oss for å hoppe over det denne gangen.

Har også fått dusjet sammen med Lotte i kveld. Utrolig hva man får til på så liten plass! Sosialt blir det iallefall.

Temperaturen har ikke vært så aller verst i dag, delvis sol og 13-14 grader. Helt ok. Men fra i morgen er det meldt bedre vær.

Skal bli godt å få shoppe i morgen også. Gleder meg til å dra på shoppingsenteret i Padova, som også har H&M-butikk. JIPPI!!!!

Skal også få tid til å lufte oss litt utendørs.

Camping-droget vårt!                     Ser dere lille Lotte?                           Her er hun!                 Her koser vi alle jentene

(med lille Lotte i vinduet)                                                                                                                        oss med en prinsessefilm.

Er ganske så utrolig hvor bra denne turen egentlig har gått, med tanke på Lotte. Hun tar jo bare pupp når hun blir ammet liggende,

med ro og lite lys rundt seg. Sånn sett har det vært genialt med campingbilen. For da er alltid en seng ganske nært,

og det er bare å krype opp i dobbeltsenga, trekke for forhenget og amme. Så det går ann å dra på tur med sånne små,

med sære spisevaner, man må bare prøve å tenke kreativt.

Nei nå får jeg avslutte. Nytt brev i morgen, håper jeg! Ha det bra så lenge alle sammen!!!

Stor klem fra

5-kløveret i Italia

P.S. "Happy Valentinesday" alle samme!